keskiviikko 30. heinäkuuta 2014

Pihan suunnittelua





Jumahdin illaksi koneelle, kun innostuin Ninnun vinkkaamasta K-raudan pihasuunniteluohjelmasta. Toki olen pihaa piirtänyt A3 kokoon printatuille asemakuville jo moneen otteeseen, mutta nyt tein tuollaisen hienon väriversion. Piha näyttää kyllä yllättävän pieneltä! Ihan kaikkia juttuja tuolla ohjelmalla ei saanut tehtyä, mutta tosi monipuolinen se kuitenkin oli ja toimi ihailtavan hyvin. Valmista kuvaa sai katseltua 3D:nä ja pyöriteltyä ympäri ym. Lisäksi alueista saa listan jossa on kerrottu pinta-alat. Kasvilajeja ei saanut valittua, eli niistä pitää tehdä luettelot sitten erikseen ihan itse. Mutta oikeinkin hyvä ja sopivan helppokäyttöinen apuväline ainakin tässä vaiheessa kun koettaa hahmottaa että mitä kaikkea sinne pihaan edes mahtuu.

4 kommenttia:

  1. Vau, tuostahan tuli hieno. Käyttökelpoinen ohjelma siis, itse olen ehtinyt vain vähän kokeilla, mutta tarvii tehdäkin ihan kunnolla loppuun !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo yllättävän hyvä tuo oli! Aikaahan tuohon sai menemään kun piti alkaa viilaamaan, mutta helposti näki että minkä kokoisia asioita mihinkin mahtuu. Rakennukset nyt on mitä on, mutta kyllä siitä nyt jonkun mielikuvan kuitenkin saa kun vähän siristelee :-D

      Poista
  2. Nämä piha suunnitelut on minulle suuri mysteeri. Tai sen hamottaminen tuolla ohjelmalla. Jospa sitä joskus itsekkin pääsee moista tekemään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvitteellisen tilan hahmottaminen on kyllä asia joka voi tuottaa vaikeuksia monille. Mieheni tästä usein sanoo, että hän ei ymmärrä miten minä voin nähdä päässäni jotakin talomme tiloja, vaikkei niitä vielä olekaan. Ja sama juttu pihan kanssa. Minä pystyn jo ikäänkuin kulkemaan siellä pihassa, vaikkei sitä ole vielä olemassa, eikä taloakaan :-) Pihan suunnittelu on minulle ihan erityisen mieluisaa puuhaa, tämä on melkein se paras osuus koko rakentamisessa!

      Poista

Kiva kun kävit, kiitos viestistäsi!